
2021-09-02
Radom nadal centrum branży skórzanej
Niewielu Radomian wie, że w Radomiu prężnie działa od ponad 25 lat Ogólnopolska organizacja branżowa zrzeszająca przedsiębiorstwa zajmujące się wyrobem skór gotowych /garbarnie/ oraz firmy produkujące z tych skór wyroby rynkowe takie jak obuwie, odzież, galanterię, meble itp.
Jest to Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej w Radomiu. OIBS od ponad 4 lat kieruje zarząd, a prezydentem Izby jest mgr inż. Leszek Flisek, człowiek od kilkunastu lat zajmujący się branżą skórzaną.
Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej w Radomiu, zrzesza obecnie ponad stu członków - są to przedsiębiorstwa z całej Polski - garbarnie, producenci obuwia, odzieży, galanterii skórzanej i inni.
Izba reprezentuje wszystkich przedsiębiorców w Sejmie RP, bierze udział w komisjach sejmowych, walczy o korzystne rozwiązania dla branży skórzanej. Przedstawiciele OIBS czynnie uczestniczą w licznych kontaktach Rzecznikiem Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz z Ministerstwem Finansów /w sprawach cła na tłuszcze stosowane w garbarstwie/.
Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej walczy także - przy silnym poparciu członków Izby - 1. o możliwości przywrócenia obowiązywania Polskich Norm w zakresie skór, obuwia i innych wyrobów skórzanych. Obowiązkowość Polskich Norm została wyeliminowana w 1997 roku. 2. O wprowadzenie obowiązku posiadania certyfikatów na wyroby skórzane wyprodukowane poza UE pod kątem rozporządzenia REACH i braku zawartości substancji szkodliwych w tym rakotwórczych, negatywnie wpływających na rozrodczość. 3. Wprowadzenie obowiązku przedstawiania certyfikatów zgodności każdej partii skór, obuwia, odzieży skórzanej, galanterii itp. sprzedawanych przez krajowych producentów w kraju do sklepów, hurtowni itp.
Postulaty te poparło ponad stu krajowych producentów skór, obuwia, odzieży, galanterii skórzanej, co zostało wyrażone w stanowisku firm, izb i stowarzyszeń branżowych oraz interesariuszy reprezentujących polski przemysł skórzany i obuwniczy w kwestii ochrony rynku wewnętrznego przed napływem towarów niskiej jakości pochodzących z importu, obarczonych ryzykiem skażenia zabronionymi substancjami chemicznymi i przekazanie stosownym ministrom.
Prezydent i Zarząd Ogólnopolskiej Izby Branży Skórzanej oraz członkowie przywiązują ogromną uwagę do ochrony środowiska poprzez utylizację odpadów, w tym odpadów garbarskich, podjęli w ramach programu HORYZONT 2020 problem nowego sposobu wykorzystywania odpadów zwłaszcza zawierających chrom.
W ramach międzynarodowego projektu CORNET, którego koordynatorem jest OIBS Monika Flisek, jest realizowany temat "Innowacyjna metoda waloryzacji chromowych odpadów garbarskich oparta na ekstrakcji białek, odzysku chromu i produkcji biogazu". Partnerami w realizacji tego zagadnienia jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Łukasiewicz - Instytut Technologii i Eksploatacji w Radomiu - to ze strony polskiej - a ze strony niemieckiej Instytut w Pirmasens. Umowa LEATHER Pro Bio będzie realizowana przez okres dwóch lat - do końca 2021 roku.

2020-06-10
Garbarz Roku - Piotr Gawroński
Właściciel garbarni MAGAR
W dniu 16 kwietnia 2018 r. w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi odbyły się obchody Dnia Włókniarza. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Włókienników Polskich. Wykład wprowadzający pt. „Dzisiejsze tekstylia przyszłości” wygłosił dr hab. Inż. Marcin Barburski z Politechniki Łódzkiej. Podczas imprezy wręczono tytuły Włókiennika Roku i Garbarza Roku. Włókiennikiem Roku w kategorii menadżer został Marcin Gacek, współwłaściciel firmy Gamatex Fashion Group, znanej z produkcji klasycznej odzieży damskiej i męskiej pod marką Lavard. Z kolei Włókiennikiem Roku w kategorii naukowiec został prof. dr hab. Marek Snycerski z Instytutu Architektury Tekstyliów Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów PŁ. Garbarzem Roku kapituła wybrała Piotra Gawrońskiego, właściciela garbarni Magar. Firma ta specjalizuje się w garbowaniu skór na potrzeby przemysłu obuwniczego ze szczególnym naciskiem na obuwie męskie. Natomiast w kategorii naukowiec Garbarzem Roku został dr hab. inż. Krzysztof Śmiechowski, prof. nadzw. UTH z Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu. Spotkanie uświetnił pokaz mody przygotowany przez uczniów Zespołu Szkół Przemysłu Mody oraz Zespołu Szkół Zawodowych Specjalnych nr 2 z Łodzi oraz występ wokalny uczennicy z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Łodzi.

2020-06-10
Buy Poland – portal promocji polskich producentów
Polska branża modowa jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się i zmieniających się dziedzin w polskiej gospodarce.
Jej ogromny potencjał widać przede wszystkim w eksporcie, który na rok 2018 wyniósł blisko 32 mln złotych, ale również w rosnących nakładach na inwestycje i rozwoju parków maszynowych. Aktualna sytuacja na świecie powoduje, że producenci i projektanci marek modowych stają przed wieloma wyzwaniami. Chcąc wesprzeć polską gospodarkę, nie tylko w branży mody, ale również w innych, prężnie rozwijających się dziedzinach, Zarząd Grupy MTP powołał do życia projekt Buy Poland. Jego celem na dziś jest wsparcie dla polskich producentów i umożliwienie im zdobycia kolejnych, zagranicznych kontraktów, a w przyszłości zapewnienie polskim markom jeszcze większej rozpoznawalności na światowym rynku mody.
Projekt, który powstał we współpracy z polskimi producentami i projektantami mody, ma na celu wspólne promowanie marek modowych na rynkach zagranicznych. Zebrane w jednym miejscu informacje na temat firm, kolekcji oraz ich danych teleadresowych, ma umożliwić im pozyskanie większej ilości kontrahentów z zagranicy. To doskonała okazja dla polskich firm również na przyszłość, aby ich marki stały się rozpoznawalne i pożądane na zagranicznych rynkach.
„Rozumiemy, w jak trudnym momencie znajduje się obecnie polski przemysł modowy. Nasze dynamiczne działania koncentrujemy na wspieraniu przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Aktywnie szukamy rozwiązań w oparciu o dane z rynku i narzędzia, którymi dysponujemy jako lider w organizacji spotkań targowych i budowania relacji biznesowych. Korzystamy z naszego wieloletniego doświadczenia oraz zasobów w postaci specjalistów od komunikacji, marketingu, handlu. W efekcie poszukiwań optymalnej w obecnych czasach formy wsparcia powołaliśmy do życia platformę Buy Poland skupiającą producentów najsilniej rozwijających się branż gospodarki w Polsce, a wiec także branży odzieżowej i obuwniczej. Dzięki platformie, zagraniczni kontrahenci w jednym miejscu znajdą firmy, które ich interesują pod kątem nawiązania współpracy biznesowej.” – mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
W jaki sposób działa platforma Buy Poland?
Sercem portalu jest jego rozbudowany katalog, w którym znaleźć można wszelkie, niezbędne informacje na temat producentów odzieży, obuwia, dodatków oraz skór. Polskie firmy zgłaszające się do projektu, mają za zadanie uzupełnić swoją wizytówkę oraz dodać zdjęcia najnowszej kolekcji. Ponieważ strona prowadzona jest w języku angielskim, umożliwia to przedstawicielom wszystkich krajów na swobodne zapoznanie się z informacjami o firmach, oraz rozpoczęcie rozmów bezpośrednio z menadżerami firm, do których kontakt podany jest w wizytówce. Działalność platformy wsparta jest działaniami promocyjnymi w oparciu o sieć międzynarodowych kontaktów Grupy MTP z kupcami, mediami oraz instytucjami branżowymi na całym świecie. Z czasem planowane są również kolejne działania wspierające nawiązanie relacji.
Hasło „Made in Poland”, które widnieje na metkach ubrań produkowanych w Polsce to pożądany slogan na całym świecie. Coraz więcej polskich firm otwiera lokalne manufaktury i zakłady produkcyjne, prowadząc swoje biznesy zgodnie z ideą prawdziwego rzemiosła – szycie ręczne, naturalne tkaniny odpowiednie nawet dla wrażliwej skóry i świetna jakość materiałów.
Produkty produkowane w Polsce odznaczają się bowiem wyjątkowością materiałów, precyzją szycia, niebanalnymi krojami i niejednokrotnie to właśnie polscy producenci są trendsetterami modowych nowości. Firmy produkujące ubrania i obuwie w Polsce dysponują profesjonalnym zapleczem produkcyjnym. Dzięki temu kontrahenci z zagranicy mają możliwość złożenia zamówień na szycie produktów bezpośrednio na ich indywidualne zlecenie, pod ich marką.
Patronat nad projektem objęły również Polska Izba Przemysłu Skórzanego w Łodzi oraz Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej w Radomiu.
„Wierzymy, że platforma Buy Poland również w przyszłości, po przeminięciu ograniczeń wynikających z pandemii, stanowić będzie efektywne narzędzie wspierające rozwój biznesowy. Cieszymy się, że już w pierwszych dniach działania platforma skupiła wiodące polskie marki. Ufamy, że wzbudzi to zainteresowanie ze strony zagranicznych kontrahentów. Naszym celem jest wypracowanie wśród zagranicznych nabywców nawyku zaglądania na platformę Buy Poland w poszukiwaniu polskich producentów. Jesteśmy przekonani, że zrzeszenie polskiej branży modowej w jednym miejscu pozwoli jej czerpać długofalowe korzyści. Serdecznie zachęcam przedsiębiorców modowych do dołączenia do projektu Buy Poland, który powstał z myślą o Was. Głęboko wierzę w moc wspólnych działań” – mówi Tomasz Kobierski, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
Stronę projektu oraz katalogi firm z poszczególnych branż, w tym również mody można obejrzeć pod adresem butypoland.pl/en. Zgłoszenia do projektu można wysłać także do: Anna Matuszak, Specjalista ds. Relacji z Klientami, e-mail: anna.matuszak@grupamtp.pl, tel.: 603 410 223 oraz Karolina Michalak, Dyrektor Targów Mody Poznań, e-mail: karolina.michalak@grupamtp.pl, tel.: 691 031 270.

2020-06-04
Konkurs Złoty Obcas 2020
Rusza plebiscyt Świata Butów - Złoty Obcas 2020
Kochasz buty? Odkryj katalog online z kolekcjami wiosna/lato 2020.
Weź udział w konkursie Złoty Obcas i wygraj jedną z nagród!
Udostępnij dalej – niech Twoi znajomi wezmą udział w zabawie razem
ze „Światem Butów”:)
#modnewzory #styl #trendy

2020-06-04
Garbarz roku - Jerzy Brzozowski - właściciel firmy Martpol
Dzień Włókniarza. Przyznano nagrody dla szczególnie zasłużonych. Stowarzyszenie Włókienników Polskich nagrodziło i uhonorowało osoby szczególnie zasłużone dla rozwoju włókiennictwa.
3 maja br. w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi środowisko włókienników świętowało tradycyjny Dzień Włókniarza. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Włókienników Polskich, a poprowadzili je: dyrektor biura SWP Iwona Włodarczyk oraz Ireneusz Chabrowski, wiceprezes stowarzyszenia. Po odśpiewaniu "Prząśniczki" Stanisława Moniuszki przez uczennicę Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi uroczystość otworzyło wystąpienie prezes Zarządu Głównego SWP Elwiry Zaręby. Podkreśliła ona, że nie ma innego miasta w Polsce bardziej związanego z przemysłem włókienniczym niż Łódź. Jest też silna branża mody. A jeśli moda to trzeba także wspomnieć o przemyśle skórzanym, garbarstwie i obuwnictwie. Gość honorowy spotkania, premier Marek Belka, wspomniał dzieciństwo w Łodzi, swoją mamę, pracownika naukowego Instytutu Włókiennictwa, której jako młody chłopak pomagał w tłumaczeniach obcojęzycznych tekstów technicznych potrzebnych jej do pracy doktorskiej. Obecnie w Łodzi i województwie łódzkim jest ponad 4 tys. małych i średnich.
Nominacje odbywały się w kategoriach: menadżera i naukowca roku. - W kategorii naukowiec w tym roku tytuł uzyskała pani dziekan Wydziału Włókienniczego Katarzyna Grabowska za bardzo intensywne działania polegające na tym, żeby zachować Wydział Włókienniczy na Politechnice Łódzkiej - dodaje Włodarczyk.
W kategorii menadżera roku stowarzyszenie wyróżniło dwie osoby - Zofię Żuk i Jerzego Brzozowskiego. - Pani Zofia Żuk, prezes firmy Łuksja, jest doceniona przez Business Centre Club. Obecnie jest w grupie doradców pani minister Rafalskiej. Garbarz roku - Jerzy Brzozowski - właściciel firmy Marpol, jako jedyny w Europie Środkowej otworzył specjalistyczne i bardzo profesjonalne laboratorium.
MARTPOL
Martpol jest wyłącznym przedstawicielem firmy STAHL – czołowego producenta środków pomocniczych dla garbarstwa i futrzarstwa. Nasza firma działa na rynku polskim od 1993 roku.
Posiadamy w ofercie środki do warsztatu mokrego, dogarbowania i wykończalnictwa właściwego oraz szeroką gamę barwników do skór. Oprócz tego dysponujemy bogatą paletą środków dla futrzarstwa.
Jesteśmy dumni z naszego udziału w produkcji skór najwyższej jakości przeznaczonych na obuwie, odzież, galanterię skórzaną oraz luksusową tapicerkę samochodową. Potrafimy błyskawicznie reagować na potrzeby rynku. Posiadamy zespół wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych technologów, którzy w każdej chwili służą radą i pomocą w firmie oraz u klienta.
Naszym najwyższym celem jest zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klientów. Dzięki profesjonalnie przygotowanej bazie technologicznej i laboratorium wyposażonemu w aparaturę pozwalającą na przeprowadzanie badań właściwości fizyko-mechanicznych skór oraz podstawowych analiz chemicznych, jesteśmy wiarygodni i niezależni.
Elastycznie reagujemy na Państwa potrzeby w zakresie nowych, innowacyjnych technologii.
Do Państwa dyspozycji mamy także transport, umożliwiający dowóz produktów do klienta.
Siedziba oraz główny magazyn firmy znajdują się w Radomiu. Posiadamy również oddział w Bielsku-Białej.
Laboratorium
W naszej firmie pracuje zespół specjalistów, którzy chętnie służą wszechstronną pomocą w zakresie wyprawy skór na atrakcyjne i modne asortymenty. Zarządzaniem, doradztwem i serwisem technicznym zajmują się technolodzy garbarstwa, posiadający długoletnie doświadczenie zawodowe. Kadra nasza rozwiąże problemy dotyczące wyprawy i wykończenia skór na każdym etapie produkcji, zgodnie z najnowocześniejszymi światowymi tendencjami i przy wykorzystaniu najlepszych środków. Produkty firmy STAHL, spełniają wszystkie wymogi ochrony środowiska obowiązujące w krajach Unii Europejskiej.
Do dyspozycji naszych klientów posiadamy laboratorium, w którym możemy wykonać próby technologiczne, jak i większość badań fizyko-mechanicznych i podstawowe badania chemiczne skór.

2020-05-27
Carlo Sarti z nową ofertą
Firma Carlo Sarti pokazuje nową ofertę odzieży skórzanej katalogu na sezon 2020-2021. Jak zwykle Carlo Sarti nie zawiódł - zdjęcia zachwycają, Będzie złoto w Poznaniu?

2020-05-27
RZEMIOSŁO Sp. z o. o. dystrybutorem PIECOLOR
Najlepsze lakiery do skór fimy PieColor pozwalają uzyskać najwyższą trwałość odzieży i obuwia skórzanego. Rzemiosło podpisało umowę z PieColor.